Skicka mail till mig här

Mina drömmar blir också mina mål i livet..

2009-10-05 @ 10:23:49 /

Ibland kan jag drabbas av en känsla av "litenhet"..
Jag  inser att jag i allra högsta grad är vuxen,men har svårt att greppa de.
Jag känner mig ofta liten,men sällan svag,
jag älskar att man kan vara både vuxen & ung!
Både stor & liten.
De ryms mycket i en människa,och när man upptäcker
de hos sig själv tycker jag att man blir
mycket mer tolerant gentemot andra:)

De är häftigt att se sig omkring i sitt hem,
och inse att allt som vi behöver som familj finns där!
Vuixna saker..som durkslag & elvisp!

OCh så tittar man på sina 2 barn som växer så de knakar!!
Den yngsta har redan större fötter jag,
och de är bara en tidsfråga innan han växer om mig.
Han lyssnar på gamla godingar & kan dom utantill -
precis som jag kunde!
Och så slår de en att allt de där är jag!
De måste betyda att jag faktiskt är vuxen:)

2 ungar och ett jobb,för de mesta reflekterar jag
inte över allt som händer i min vardag,
man roddar föräldramöten,sorterar,pysslar,
meckar,kokar,tröstar,kramar..
Jag saknar INGENTING:)
Visst kan man haka upp sig på saker som att
de vore kul med en snyggare lägenhet eller en
jätte vältränad kropp,eller att de skulle vara
trevligt att vara rik.
Men jag är nog ganska bra på att se de goda jag har
i mitt liv och vara glad över de:)

Jag kan ibland sträva efter saker,men mest strävar jag
efter att må bra,känna mig lycklig,att barnen ska
leva ett så tryggt och kärleksfullt liv som möjligt.

Barnen är min högsta prioritet.
Chris,min yngsta,en klok,sportig,duktig och superhärlig kille
med mycket humor.Och så Robin,min äldsta,intelligent,mjuk och
med många finurligheter i huvudet:)
Syskon,men ändå så olika,unika egenskaper och personliga egenheter.
Dom är verkligen mitt liv,min stolthet - och min huvudvärk*Ler*
Utan mina barn vore jag inte den jag är idag och för de
är jag dom evigt tacksam!

Kommer att tänka på våra semestrar,
i sommras hade jag långsemster för första gången på flera år,
 Vi hann med både Liseberg,Skara
sommarland o mer därtill =)
 Vi brukar ha slappa semestrar,men fulla av aktiviteter,sena
kvällar och så lever vi lite mer "regellöst" än vi brukar:))
Till vardags så försöker jag emellanåt ge dom en chans att
"möta" dem ett och ett. Göra nånting utan brorsan i släptåg;)
Och vi har väldigt roligt ihop,pratar,skojar,filosoferar,kramas..
Vi delar varandras vardagsbekymmer,och gör så mycket tillsammans,
både roligt och tråkigt,som vi bara orkar med:)

40 år - nu närmar sig snart 40-årsdagen,en milstolpe för många.
Kanske finns de en del utmaningar som lockar?
Har jag någon dröm eller plan?
Något som de börjar bli dags att förverkliga eller ta tag i ?
För jag är nog sån som alltid eftersträvar att nå mina drömmar.
Mina drömmar blir också mina mål i livet,så jag känner verkligen
inte att jag skulle vilja leva annorlunda än jag gör.
Jag har inga särskilda mål som jag inte har uppnått och dyker de upp,
så försöker jag nå dem oavsett hur gammal eller ung jag är =)
Jag har ju aldrig varit gift,de kanske vore nått?
;-)
Men de har jag ju pratat om förut,de där med att
vilja hitta MANNEN i mitt liv:)

Nej,nu har jag filosoferat klart för idag!

Puss på er!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp