Skicka mail till mig här

SKRIKER SNART RAKT UT!!

2010-02-26 @ 19:35:26 /


jag orkar snart inte mer!!
Finns en människa på jobbet som jag bara står och
gapar åt många ggr?!
Hur har hon mage??
Smart tjej . . Men hon stampar på för många!!

Hon gör INGENTING när lite högre uppsatta inte finns på jobbet,
låter andra (en viss person)stanna  kvar och jobba gratis,
göra HENNES jobb,och sen säga att HON har gjort de!!
Hur är man funtad då???

Hon hittar alla andras fel och brister,
men hennes vet dom inte om!!
För att vi inte säger nått...BAH!!
Eller vi har försökt att säga,men ingenting händer!!!?
Men gör vi fel - du jävlar får vi skriflig varning!

Hela veckan har hon kommit försent,allt mellan 30 min till över
en timme,och inte en ursäkt när hon väl kommer?!
Ena dagen när hon kom en timme sent
så sa hon att hon stannat kvar en stund dagen innan...
Gör de då att man kan komma senare dagen efter
när man ska börja 7 och låta oss 2 andra
 stressa skiten ur oss????!!
BLIR SÅ ARG!!

Och denna mobil - hon BOR i den!!
Vi andra får inte ha mobil på oss när vi jobbar,men hon får
tydligen?! Blir irriterad,för hur ska en kund kunna komma
och fråga henne nått när hon står och pratar?
På sitt språk dessutom - vet inte va andra
tycker,men jag tycker de är respektlöst!!

Hon sköter sig klanderfritt om Chefen eller nån annan högre
finns i näreheten - om inte - så blir de en:

TYPISK-HENNE-DAG som ser ut så här:

När HON kommer sitter hon i personalrummet i nån
timme,kommer ut,kanske för att hämta nått
att äta....(Har jag NÅNSIN eller nån annan fått ta en kaffe
 om man inte har lunchrast?? NNÄÄÄEEEE,men hon sitter alltid
och äter frukost...)
Kanske kommer ut igen efter
ytterligare en timme,ser JÄTTE stressad ut,sen in igen där hon skrivit
en lista på vad alla ska göra,inkl HON..de KONSTIGA är
att hennes uppgifter skriver hon som att HON gjort dom,
fast de till 98% är de nån annan!!så där håller de på
i ett PAR TIMMAR!!!!!

Hade jag varit ensam om att känna så här,eller se
allt de här,ja då hade man ju kunnat
fundera på om jag kanske överdriver
men de är nästan tvärtom,,de går knappt i ord
beskriva denna människa,, så falsk,,och så
utan respekt för andra människor!

En annan sak,när jag står och pratar med en
kund,eller precis när jag ska säga hur mkt
de kostar,mitt i en mening,så kommer hon och säger:
-Madde,kan du göra dittan o dattan,, och VARFÖR. bla bla,,,
MEN HALLÅ,JAG ÄR UPPTAGEN!!
Men sånt skiter hon fullständigt i,för de är bara
hon,hon,,HON!!!

Som idag tex,HON och jag skulle öppna,
vi börjar kl 7! kvart över kommer hon GÅENDE,inte ett ord,
bara ett vanligt godmorgon,,, Detta betyder ju att jag
får 20 minuter kortare tid på mig,vilket kan ge en jävla
massa STRESS!! men bryr hon sig - NEJ!

Hon börjar med kylen,och 8,15 kommer den person som
hon utnyttjar så till den milda grad (han börjar inte förren 9,skulle
inte förvåna mig om hon ringt in honom att börja tidigare).
När han kommer så får han ta över hennes arbetsuppgifter och
hon går - ja,just de,in i personalrummet,där sitter hon
fram till halv1 då 2 diskrikschefer kommer för att
HON SKA BJUDA DOM PÅ HENNES MAMMAS HEMLAGADE MAT!!
MEN KAN MAN SMÖRA MER!!????
JAG FATTAR VERKLIGEN INTE HUR DOM INTE KAN SE?????
Men återigen,hur ska dom,vi säger ju inget:((

Men hon har ju själv sagt till vissa att fram till att
nya chefen kommer så är hon CHEF?!
Eh,,, undrar jag om han sagt de till henne????*ler*

Nästan de som gör mig mest förbannad
är hur hon utnyttjar - hur många ggr har inte denne
stackars person fått stanna kvar otaliga timmar
utan betalning?! ibland går hon tom och lämnar honom
kvar att göra klart!! helger kan kl bli 21-22 ( vi slutar 18,30 då)
innan han kan gå hem.. han får inte börja städa fören
efter stängning (de ska vi få börja med runt halv6)efter
de ska han oftast göra färsken som tar sin lilla tid,
är en uppgift hon ska göra! Men  hon vet med sig
själv att hon inte riktigt klarar de så hon
låter honom göra de..

jag jobbar ju aldrig söndagar, men de lördagar jag
haft med henne så gör hon inte många
handtag,,är de så att hon jobbar ihop med "honom"
på söndagen så spar hon det mesta som ska
göras till dess,å låter honom göra de...
kan inte förstå varför han inte säger ifrån,
men... tror han börjat göra de lite,, för häromkvällen
blev hon jätte sur när han hom förbi jobbet och
skulle lämna sina nycklar,och sen gick - för
hon hade nog trott att han skulle stannat kvar
för att göra lite hon väntat med att göra,, HAHA!

ja jisses,, jag skulle kunna skriva mkt mer,,, men jag
tror liksom man förtränger saker,,,:/

näe,, nu ska jag äta nybakta muffins som jag o Lilleman
har gjort :)

 // Madde
















Postat av: F.d. Lidlvän

Blir nog bättre när ni får in lite bättre folk i ledningen. Det är ju en person som ser vad som händer! Kör hårt, håll ögon öppna för andra jobb!

2010-02-26 @ 20:11:59
Postat av: Madde

ja,,de blir de nog =)kikar lite då och då efter nytt,,men de finns ju inte mkt,,BLÄ!!!

2010-02-26 @ 20:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp