Skicka mail till mig här

Fotspår i sanden...

2010-11-06 @ 09:41:24 /

En natt hade en man en dröm.

Han drömde att han gick längs stranden

tillsammans med Herren. På himmelen

flammade scener ur hans liv förbi.

I varje scen såg han två par fotspår i sanden -

ett från honom själv och ett från Herren.

 

När den sista scenen försvunnit, tittade

han bakåt längs fotspåren. Han såg

då att flera gånger i de förflutna

av hans liv, fanns bara ett par fotspår.

Han såg vidare att detta inträffade vid de

tillfällen i hans liv då han haft de som svårast...

 

Detta bekymmrade honom,så han frågade

Herren. "herre",Du sa, att om jag beslutade mig

för att följa dig,skulle du för evigt vandra vid min sida,

men nu har jag sett, att under de svåraste stunderna

i mitt liv finns där bara ett par fotspår i sanden!

Jag förstår inte att Du kunde överge mig då jag mest

behövde dig"!!!

 

Herren svarade; "Mitt kära barn.

Jag älskar dig och kommer aldrig att överge dig!

Men, under de tider av prövningar och lidanden,

då du endast ser ett par fotspår - då bar jag dig".




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp