Skicka mail till mig här

Egna huskurer

2011-02-18 @ 09:47:08 /
I veckan när nässprayen tog slut när jag skulle
gå och sova fick jag lätt panik,låg vaken
till nästan halv 4,,, De gick INTE att sova!!
Så jag googlade lite,,,å hittade lite huskurer
som är bra till både de ena och de andra =)


NÄSTÄPPA;

Riv en gul lök. Andas in de starka ångorna tills tårar
och näsa flödar ymnigt, det lättar.

Smöra en skiva knäckebröd,
stryk ut ett lager med ca 2-3 cm riven pepparrot.
Den starka doften får snart snuvan att lossna.

HOSTA

Glüwein.
½ l rödvin, 3 kryddnejlikor, saften av ½ citron och 2 tsk honung.
Värm ingredienserna ihop. Drick så varmt som möjligt,
intag sen sängläge! Stark svettkur...:)

"TRÖTTA ÖGON"

Gurka slätar ut svullna ögonlock.
Skär 2 skivor gurka och lägg dem på ögonlocken.
Ligg ner och vila minst 15 minuter,
det svalkar skönt.

BAKSMÄLLA

1 msk honung och 1 glas citronsaft (outspädd) blandas.
Tillsätter man även till en rå äggula lär den
motvilligaste få upp ögonen.

Har inte testat nått av de än,, men de kan ju inte skada =)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp