Skicka mail till mig här

Alanon

2011-01-21 @ 14:06:59 /

Så va de snart dags att ÄNTLIGEN ta sig iväg till mitt andra
alanonmöte! jag VET varför jag inte har gått tidigare,
för att jisses, de får mig ju att må bra!!
Och de kan ju vara farligt!! DAH!!

Sista samtalet med "min Linda" pratade vi mkt om ärlighet..
Att framför vara ärlig mot sig själv,säga va man tänker,,
och tycker,till sig själv OCH andra!

Jag vill inte för mig själv ELLER andra uppfattas som en
människa som vänder kappan efter vinden,,eller som aldrig
vågar säga va man tycker!
Jag blir ju själv ARG på såna människor,, men innerst
inne tror jag de är mig själv jag är arg på!!

Näe,, fan Madde,, dags att stå upp för dig själv!

Medberoende - denna jävla sjukdom har jag kallat den länge!!
Men börjar så smått öppna strupen,,kapitulera,, den kommer
att följa mig resten av mitt liv,, så varför fortsätta kämpa
EMOT den??! Är ju bättre att lära sig leva med den,, acceptera den!
De är ett livslångt arbete som jag aldrig kommer att
kunna sluta med - för då faller jag, och de är snabbt!
De har jag fått bevis på nu - och även fått bevis på att jag
KAN MÅ BRA - jag KAN känna lycka!
Men då måste jag också ta hand om mig själv!!
HELA TIDEN! :)

Och de jag insett är att jag omedvetet för över sjukdomen på
mina älskade barn!! Dom gör ju inte som jag säger -
utan dom gör tyvärr som jag gör!
Ingen av dom har något direkt självförtroende,,
Och de är MIN sjukdom som smittat även dom:(
Men de är INTE försent att hjälpa dom heller!

Mår jag bra - så mår ju dom bra!
JAG måste ju i ALLA lägen komma först!
För mår inte jag bra,får jag ingen ork eller vilja
att engagera mig i dom...eller nått annat!

Så detta år börjar mitt LIV!!
Och de ser jag fram emot - MASSOR!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp