Skicka mail till mig här

Dagens middag...

2012-03-03 @ 18:52:00 / Recept
Idag testade jag ännu ett nytt recept - å jisses va gott!!
Vi åt 4 biffar!!! var jag & Lilleman:-)




Köttfärsbiffar i krämig sås med rödvin:

14 st biffar
Det här behöver du :

1 kg blandfärs
2 ägg
2 dl vatten
2 msk malen paprika (mild)
1½ tsk Tony Chachere´s grillkrydda
½ tsk malen vitpeppar
Salt
Smör till stekning

Såsen :
6 dl köttbuljong (alt. vatten + fond/tärning)
1½ dl rött vin
2 tsk muschroom soya
2 tsk vinbärsgelé
1 burk creme fraiche (2dl)
Salt & peppar
Persilja

GÖR SÅHÄR :
Blanda färsen med övriga ingredienser till smeten. Forma till biffar och platta tilldom innan du lägger dom i stekpanna. Stek på hög värme så de får fin färg på bägge sidorna, lägg upp på fat vid sidan om allt efter hand. Vispa ur pannan med köttbuljong och resten av ingredienserna till såsen, lägg i biffarna och sänk värmen. På med lock och låt småputtra ca 15 min. Smaka av med salt & peppar. Toppa med finhackad persilja.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp