Skicka mail till mig här

Mönster till en virkad stjärna

2013-04-17 @ 11:13:10 / Vardagsbabbel
Har fått förfrågningar på hur jag virkar stjärnorna jag
använder på mina mössor =)

Här kommer mönstret.
 
 
Jag har använt mig av virknål 4,5 och då blir
den ca 14 cm från spets till spets
:-)

Virka 5 m i en magisk ring och slut dem  med 1 sm i första m.
Varv1: Virka 2 fm i varje m (10)
Varv2: Virka 1 fm i första m, 2fm i nästa. Upprepa varvet ut (15)
Varv3: Virka 1 fm i de två första m, 2fm i tredje. Upprepa varvet ut (20)
Varv4: Virka l fm i de tre första m, 2 fm i fjärde. Upprepa varvet ut (25)
Varv5 Virka 1 fm i de fyra första m, 2 i femte. Upprepa varvet ut. (30)
Varv6: *Vika 8 lm. Virka sedan 1 sm i den 2:a lm från nålen, 1 fm i nästa lm,
1 st i  nästa lm, 1 dst i nästa lm, 1 3stolpe i nästa lm, 1 4stolpe i sista lm.
 
Hoppa över 5 fm från varvet under och gör en sm*
Upprepa*-*. Totalt 5 ggr.
Nu är du klar =)
Bara att fästa tråden.
 
LYCKA TILL!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp