Skicka mail till mig här

Balans & Harmoni

2010-10-03 @ 14:43:28 /

De senaste månaderna har jag verkligen börjat hitta mig själv.

Hittat en balans i mitt liv,en trygghet,en lycka!

Vaknar för första gången på flera år upp varje morgon och

känner en sån harmoni,glädje över de jag har.

Motgångarna i mitt liv har verkligen stärkt mig - så nu kan

jag för första gången i mitt liv säga att JAG ÄR STARK!


Har börjat tänka mkt på de här med åldern också.

Har så många ggr sagt att jag önskar jag va 25 igen -

men så känner jag inte längre! Bästa väninnan och jag

kom fram till att nu är vi ju medelålders,och de har skrämt mig

förut,men inte längre! För jag är glad att jag är den jag är idag!

Allt som har hänt har ju gjort mig till den jag är idag!

Motgångar som medgångar:)

 

Näe,,,att verkligen älska sig själv ÄR en svårt!

Att verkligen ta hand om sig själv,våga stå emot andra,

och göra de man själv vill!! DE är att ta hand om sig själv,

att må bra!! Jag har en bra bit kvar tills jag mår mitt mål i min inre

resa,men jag har börjat se änden av den långa tunneln,som va såååå

mörk förut,nu ser jag ljuset där borta,och de blir bara starkare

och starkare hela tiden!!

 

Har alltid haft ett uttryck: va mig otrogen eller behandla mig illa

och du får en 38:a i baken med en flygande fart.

Dessvärre har jag aldrig haft orken att stå för dom orden,

men nu ÄNTLIGEN gör jag de!

Behandla mig illa - och du förtjänar inte att vara kvar i mitt liv!!

 

I min omgivning har jag ett fåtal vänner - alldeles lagom många.

Och dom ger mig olika energier - dom fyller olika funktioner hos mig.

Och jag desamma hos dom!

Förr om åren hade man många flyktiga bekantskaper,som i många lägen

inte gav så mkt,eller inget alls,kanske tom bara snodde min energi.

Med åren har jag liksom börjat sortera,titta mig omkring vad en person

kan ge mig - och jag den!! :-)

Ge och ta - de är väl de kärlek handlar om?:)

 

 

 




Postat av: Helena

Absolut gumman det är vad kärlek handlar om...och jag är med dig på din resa. Tillsammans är man stark

2010-10-03 @ 19:47:43
Postat av: Jonte

Skönt att höra att fler söker (och finner) balans och insikt.

Jag har även funtat på en annan sån där flummig grej, nämligen "Den GODA människan", finns den ? Vad krävs för att en människa ska bli GOD ? Dom säger ju att de finns grader i helvetet, då bör de ju rimligen finnas grader i den värld vi lever i nu. Blir man en GOD människa om man hjälper tanten över vägen ? Blir man en GOD människa om man betalar alla räkningar i tid ? Vad är en GOD människa. Många frågor att fnula på.

De som ligger närmast tillhands i mitt höve är att man måste i första hand vara GOD emot sig själv, och i de bygga energi att vara GOD emot sin omvärld.



Simma lugnt !

2010-10-05 @ 10:45:14
Postat av: Madde

oj,,ja,,de där va ganska tunga tankar,, men jag kan nog hålla med dig,,är man god mot sig själv,så mår man ju bra,,,och då orkar man ju göra gott för andra också:)en god människa är man ju om man inte gör nån annan illa - fast de där kan ju va en tolkningsfråga,,för en person som inte funkar som jag,,tänker som jag,,kanske tycker att jag varit taskig emot denna,fast jag gått i tanken att jag gjort nått jätte gott,, fast inte gott nog för den andra,, oj,, nu bidde de krångligt,=)men kanske de räcker med att man själv VERKLIGEN tycker och känner att man är god,,trevlig,,snäll,, tycker inte alla andra de - så fuck them,,hahahaha =)

2010-10-05 @ 21:05:40
Postat av: Jonte

Ha Ha Ha !! Bra sammanfattning av dessa existentiella frågorna "fuck them" !!

Du har fattat galoppen, att vara God går inte att precisera, de e de samma som att försöka förklara andra objektiva frågeställningar, typ vad är god mat !

Sånt e livet, objektivt alltså ! Och de är alldeles åt helsikkes för kort för att nöja sig med kompromisser, så därför kan alla som inte tycker och tänker som jag ombedes göra de någon annanstans, för jag har ikke tid att visa att dom har fel, jag har viktigare grunkor för mig.

Mao "fuck them"

2010-10-07 @ 12:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp