Skicka mail till mig här

Vuxna barn......

2010-10-22 @ 18:52:11 /

Vi är många,,många fler än vi egentligen vet om,,,många av oss vet inte ens om att vi är ett vuxet barn...

Jag visade följande text för min bästa väninna,och hon sa att jisses,alla utom 2 stämmer ju in på mig!

 

Många av oss är medberoende,,alla visar de sig på på olika sätt,,,vissa kanske knappt känner igen sig,

men på oss vuxna barn,stämmer de ofta in på alla punkter:o)

 

Läs igenom detta,,,kolla om allt,många eller kanske inget stämmer på just dig!

 

Vad är medberoende?

 

  • De positiva känslor jag har för min egen person kommer från vetskapen att Du tycker om mig.
  • De positiva känslor jag har för mig själv,beror huruvida Du godkänner mig.
  • Dina svårigheter och mödor påverkar min sinnesro, min kraft går åt till att lösa Dina problem eller att lindra din smärta.
  • Min kraft går åt till att ta dig i försvar.
  • Mi kraft går till att manipulera Dig till att "dansa efter min pipa".
  • Min självkänsla stärks av att lösa dina problem.
  • Min självkänsla stärks av att lindra din smärta.
  • Mina egna hobbies och intressen sätts åt sidan.Min tid går åt till att dela dina intressen och hobbies.
  • Ditt sätt att klä dig och ditt uppförande bestäms av mina nskningar - eftersom jag känner att du är en återspegling av mig.
  • Jag vet inte hur jag känner mig - men jag "känner på mig" hur du känner dig.
  • Jag vet inte vad jag vill - jag frågar vad du vill.
  • Om jag inte är medveten - förmodar eller gissar jag.
  • Mina drömmar för framtiden är sammanbunda med dina.
  • Min rädsla för att bli bortstött avgör vad jag säger och hur jag beter mig,likaså skrämmer din vrede mig.
  • Genom att ge känner jag mig säker i våran relation.
  • Min bekantskapskrets minskar eftersom jag nu umgås med dig.
  • Jag åsidosätter mina egna värden för att kunna ansluta med dina.
  • Jag värdesätter dina åsikter och ditt handlingssätt mer än mina som är betydelselösa.
  • Min livskvalite är beroende av din livskvalite.

Alla står vi på olika nivåer i livet,vissa av oss kanske just har börjat våran långa resa för att hitta oss

själva - bli starka och älska oss själva. Andra har kommit så långt att dom känner sig helt trygga i sig

själva. vart vi än står - så förstår vi varann,,, och finns alltid där för varann.. för ingen som själv inte är ett vuxet kan inte

förstå de vi går igenom! tack för att ni finns,mina vuxna - barn - vännner ;o)

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp