Skicka mail till mig här

Frukostbesök

2011-02-07 @ 20:56:30 /
Får ju frukost besök imorn bitti,hihi,,,,
så då passade jag på att förbereda scones :)



Jätte enkla,tar 5 min att förbereda och får vila i kylen
till imorn =)

De här behöver du:
500 gram mjöl
2 tsk bakpulver
4 dl filmjölk
1 dl flytande margarin
1/2 tsk salt

Gör så här:
Rör ihop mjölet m bakpulvret. Tillsätt övriga
ingredienser och rör ihop med en sked till en kladdfri deg.
Tillsätt ev mer mjöl om de behövs. Forma till 6 bollar,
lägg på bakplåtspapper och platta till. Täck med plastfolie
och ställ i kylen över natten:-)

Ta ut och grädda direkt på morgonen i 200 grader ca 10-15 min!
Yamiiieee!!

Och jag har länge tänkte att göra egen marmelad -
så de bidde de också!



Vill ni ha receptet?
De är sååååå enkelt!!

Detta behöver du:
3 apelsiner
4 citroner
1 kg syltsocker
1 1/2 Liter vatten



Börja med att tvätta frukten,pressa ur all saft
i en kastrull,,sen kommer de mindre roliga:



strimla skal o kött och lägg ner i kastrullen,jag gillar ju
inte stora bitar i marmelad,så jag tog ram mixern - woohoooo vare´
gick :)



tillsätt vattnet,koka upp,sänk sen värmen och koka i 20-25
minuter så frukten blir mjuk.
Tillsätt saltsockret,koka ca 10 min till!



Häll sen upp i olika små burkar =)

va resultatet blir??
Iiiiiingen aning :))
De måste ju kallna,, så de får bli provsmakning i morgon bitti,
tillsammans med nybakta härliga bröd :))






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp