Skicka mail till mig här

Mat från skoltiden...?:-)

2012-02-18 @ 16:18:44 / Vardagsbabbel
Hittade ett recept på nätet igår som va så likt något som jag kommer ihåg
från skoltiden!
Kommer inte ihåg va den kallades,
men tror de va "Landsgryta" eller nått!
Ingredienserna bestod av:



Ris,purjolök,vitkål, röd paprika,Köttfärs och massor
med goda kryddor:)



Lilleman kom ut i köket flera gånger och frågade va de va som luktade
så gott?!
:-)



Jag va väldigt orolig över att han INTE skulle gilla de...


Jätte mumsiga olivciabatta

Rätten ska alltså blandas ihop med riset och ätas med dessa godingar!


Kaffebryggaren förbereds ALLTID så de står klart när maten intagits:)


Börjar bli lite tomt i mitt lilla kylskåp?!

Hur ser de ut i era? :-)


Fredagsmiddagen framdukad & klar för att ätas...

En nervös mamma inväntar betyget från sonen...:-/
Av mumsandet och :Mmmmmm:andet så tror jag betyget blev
mer än godkänt:-)

Lyckad middag alltså...woohoooo!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pilupp